Начини за възстановяване на енергията след тренировка



06-10-2018 18:03 | Tennis24.bg

Завършили сте тренировката си, чувствате се страхотно, но и много изтощени. Познато чувство, нали? Днес ще се опитам да ви дам няколко съвета, с които ще си гарантирате, че ще се възстановите енергията си след натоварването.

Зареждане преди тренировка

Консумирайте богата на въглехидрати храна 30-60 минути преди тренировката. Това се прави, защото много от трениращите не се чувстват добре след тренировка, ако не са презаредили предварително с достатъчно енергия. Например, можете да хапнете 1 банан или препечена филия черен хляб с конфитюр. Не забравяйте и чашата вода! По този начин тялото ви ще бъде правилно хидратирано.

Слушайте тялото си

Случвало ли ви се е да залитате след тренировката или да се чувствате замаяни? Усещате ли краката си „омекнали“? Слушайте какво ви казва тялото ви! Ако имате нужда от почивка по време на тренировката, направете я или просто забавете малко темпото! По този начин няма да се изтощите прекалено много и ще можете да продължите деня си заредени с енергия.

Заредете „резервоара“ си

В рамките на половин до един час след тренировката можете да направите малко хранене със сложни въглехидрати и протеини, които ще ви помогнат да презаредите загубената енергия и ще дадат възможност на мускулите ви по-бързо да се възстановят.

Идеи за следтренировъчно хранене:

Смути с кокосова вода, кисело мляко, плодове и чия

Овесени ядки с прясно мляко и сушени плодове

Омлет със салата и 1 филийка пълнозърнест хляб

Кофеиновата сила

Приемът на кофеин не е добър само преди бягане, но едно кафе, чаша черен чай или дори енергийна напитка, могат да ви дадат нови сили. Проучванията показват, че кофеинът намалява болките в мускулите и може да противодейства на мускулния разпад сред натоварване.

Вземете студен душ

Дори и да ви е трудно, няма нищо по-добро от студения душ след тренировка. Проучванията са доказали, че той има тонизиращо въздействие върху мускулите, намалява мускулната треска и стимулира кръвообращението, с което ви помага да дишате по-дълбоко и да захраните тялото си с кислород.

Йога след тренировка

Вместо да бързате да седнете след изтощителна тренировка, направете няколко йога пози за разтягане! Те ще ви помогнат да се почувствате много по-добре, а и ще се отразят много благоприятно на мускулите и сухожилията ви. Не забравяйте, че охлаждането е от решаващо значение за възстановяването ви!

Редактор: Костадин Йочев
Източник: Framar.bg

_____
Мобилната версия на Tennis24.bg (m.tennis24.bg) може да видите ТУК!




Коментари
Турнир: Moselle Open
Категория: ATP 250
Място на провеждане: Мец, Франция
Настилка: Зала
Награден фонд: €586,140

Official Website | Livescore
Турнир: St. Petersburg Open
Категория: ATP 250
Място на провеждане: Санкт Петербург
Настилка: Твърда
Награден фонд: $1,248,665

Official Website | Livescore
Други новини