Красивите губещи



25-02-2010 23:12 | Станко Димов

Ако сте над 30 години, вероятно си спомняте онзи рекламен лозунг на марка шампоани, който гласеше: "Не ме мразят, защото съм красива". Това мото започна да се върти из главата ми веднага след като разбрах, че от "Адидас" са удължили договора си за спонсорство с Ана Иванович, при това само ден, след един ужасен за нея уикенд.

 

Тя бе с основна "заслуга" за загубата на родината и Сърбия с 2:3 от Русия за "Фед Къп", след като не успя да спечели нито един от трите си мача. Тези двубои бяха черешката на тортата за последните 12 месеца от кариерата и, която видимо изживява сериозен спад. От "Адидас" се аргументираха, че решението им е на база това, че "Ана е личност, която има силен живот на и извън корта и може да привлече потребители както от света на тениса, така и любители на фитнеса и други арени".

 

Животът на Иванович извън корта означава само едно - че се разчита на нейния сексапил и желанието на хиляди по света да купят и носят "нейните рокли".
Няколко седмици по-рано Мария Шарапова отпадна безславно още в първия кръг на Australian Open. Това обаче не и попречи да подпише 8-годишен договор с "Nike" на стойност 70 милиона долара, който я направи най-скъпоплатената спортистка за всички времена. Освен това, Шарапова зае 80-о място в класация на  "BusinessWeek’s" за 100-е най-добри атлети.

 

Списанието се аргументира, че Маша може и да няма титла от Големия шлем вече 2 години, но "нейната физическа красота е привлякла повече спонсори, от всички други спортисти на света". От "Forbes" не останаха по-назад и класираха Мария на седмо място сред най-влиятелните атлети в спорта. За сравнение ще отбележа само, че единственият друг тенисист, който намери място в класацията на "Forbes" е Роджър Федерер, заел трета позиция.

 

В съвременния свят на тениса красотата е на първо място, заради маркетинговата и рекламната част от спорта. Мисти Мей-Тринър, олимпийска шампионка по плажен волейбол от Игрите през 2004 и 2008 година, също попадна в списъка на "BusinessWeek's". Нейната униформа - само по бикини - "се оказва най-добрата рецепта за привличане на реклама", отбелязва списанието.

 

Даника Патрик - единствената жена, печелила състезание от сериите "Indy car" - в Япония през 2008 година, стана по-известна като "Доброто момиче на татко", както я наричат в моторната индустрия.

 

Ако погледем всичко това ще си обясним защо Марион Бартоли на пример, която е по-предно класирана от Иванович и Шарапова, не може да се похвали с подобни спонсорски договори. Ясно е, защото тя "не е достатъчно руса, не е достатъчно слаба и достатъчно висока", въпреки възможностите и на корта.

 

Има и друга причина за "нещастието" на Бартоли - тя никога не е печелила титла от Големия шлем. "Фактът, че Иванович и Шарапова имам триумф в Шлема ги нарежда пред Бартоли, дори и пред Ана Курникова", каза спортният маркетинг анализатор Боб Дорфман, автор на книгата "Пътеводител на спортния маркетинг".

 

"Ако една жена атлет изглежда достатъчно добре, то не е необходимо тя да бъде постоянен победител. Достатъчно е само някога да е била на върха, или в подножието му, за да си спечели завинаги доверието на рекламодателите".
Няма съмнение - Иванович и Шарапова продават всички продукти, които показват, в това число и тенис ракети, въпреки че на последък не ги използват удачно.

 

Шарапова е сменила три различни вида ракети за последните 5 години. За последно се показа с модела EX03 Black 100 на Australian Open. Предишните два вида, които според специалисти от индустрията са сред най-добрите, вече са загубили популярност в обществеността. "Тя е играч, който има влияние не само върху пазара, но и надхвърля спорта като цяло", сподели говорител на компанията за ракети.
Подобно е положението и при Ана Иванович и нейната ракета "Yonex". От компанията обясняват, че хората не търсят точно този модел, а "ракетата на Ана".

 

Така че, не ги мразете, защото са красиви. Те вършат задълженията си, заради многобройните спонсори.

 

Бил Грей, "Tennisworld"




Коментари
Тенис резултати и статистика
Турнир: Tiriac Open
Категория: Друг
Място на провеждане: Букурещ, Румъния
Настилка: Клей
Награден фонд:

Official Website | Livescore
Турнир: BMW Open
Категория: ATP 250
Място на провеждане: Мюнхен, Германия
Настилка: Клей
Награден фонд: €651,865

Official Website | Livescore
Турнир: Barcelona Open
Категория: ATP 500
Място на провеждане: Барселона, Испания
Настилка: Клей
Награден фонд: €2,938,695

Official Website | Livescore
Други новини