Ротердам – турнир като на кино



Ротердам – турнир като на кино
Свързани турнири
Тагове
11-02-2014 16:00 | Любомир Тодоров

За повечето български тенис фенове турнирът на АТР в зала „Ахой” в Ротердам е мястото, където Григор Димитров записа първата си гръмка победа при мъжете, като надигра Томаш Бердих през 2009 г., а после взе и сет на Рафаел Надал. 

И състезанието, в което миналия сезон той стигна до полуфиналите. Дай Боже през 2014-а Гришо да продължи успешното си представяне в Холандия.

Ако погледнем календара, трябва да добавим, че това е най-големият тенис турнир в Европа („АТР 500”, $1,5 милиона награден фонд) от началото на годината чак до средата на април, когато започва състезанието в Монте Карло.

Имах късмета да бъда в Ротердам през 2012 година като журналист на 39-ото издание на ABN AMRO World Tennis Tournament, както е пълното име на авторитетната проява. Тогава в центъра на вниманието беше Роджър Федерер, който се връщаше на състезанието след седемгодишна пауза.

За да гледаш в залата легендарния швейцарски ас, трябваше да си купиш билети за вечерната сесия. Нещо като кинопрожекция: за „филма” през деня важаха едни талони, за вечерния хит – други. И точно като в салон, след края на дневните мачове, залата се изпразваше и почистваше, за да е готова за следващия спектакъл.

Цените на билетите варират от 10 евро за квалификациите, до 50 евро за финала в „Ахой”.

В духа на киното, на корта тенисистите излизат в тъмна зала, следени от прожектори. При това осветление се тегли и жребият, преди главните герои да започнат загрявката си. Последен кино щрих е, че над главния вход на залата има огромен екран, на който се излъчват клипчета с най-известните тенисисти. Всичко това прави турнира в Ротердам малко по-различен от повечето си събратя по света.

Турнирният директор Рихард Крайчек е истински тенис бог в родната си Холандия. Бившият шампион от „Уимбълдън” успява с парите на банката, която е главен спонсор, да осигури всяка година първокачествен спектакъл с хитови „актьори”. Крайчек е абсолютно достъпен за медиите и често може да бъде видян приседнал в пресцентъра на чаша кафе, да общува с журналистите.

Опитен мениджър като Рихард знае, че голямата зала трудно може да се напълни за дневните сесии в началото на турнира. Тогава на помощ идват тематичните дни. Тази година те отново ще бъдат три. В понеделник и вторник са т. нар. Ladies Day, а в сряда е Денят на децата. Дамите могат да се насладят освен на двубоите на корта и на модни ревюта във фоайетата на залата, които включват и последните тенденции в тенис екипировката, разбира се.

Присъствах на Деня на детето преди 2 години. Всички известни и не дотам производители на спортни артикули имат щандове в „Ахой” по време на турнира. В този ден те правеха значителни отстъпки в цените за малчуганите. И беше пълно с малки тенисисти, дърпащи за ръка родителите си към поредния лъскав щанд, за да им купят, я ракета на половин цена, я сак, я фланелка. Или просто постер на някоя звезда и топка за автографи.

В резултат и на тези дни рекордните 116 354 зрители изгледаха шоуто миналата година.

Освен Григор Димитров българското присъствие в Ротердам се свързва и с Миро Братоев. Изтъкнатият съдия беше в продължение на няколко години несменяем тур мениджър на АТР там.

Стискам палци Гришо тази година да изиграе главната роля, да участва в последната „прожекция” в „Ахой” и да победи „лошия”, за да вземе голямата награда, под аплодисментите на препълнената зала.

Текст и снимки: Любомир Тодоров, Медиен директор на Турнира на шампионките на WTA, специално за Tennis24.bg

 

Мобилната версия на Tennis24.bg (m.tennis24.bg) може да видите ТУК!




Коментари
Тенис резултати и статистика
Други новини