Ракети 3.0
31-03-2014 00:00
Когато Борис Бекер беше в България през 2010 година, той беше запитан коя е най-голямата разлика между времето, когато той играеше тенис и днешната игра.
„За мен най-голямата промяна е в технологиите при производството на ракети. Новите дават страхотно ускорение на топката и топспин“, отговори уверено носителят на 6 титли от Големия шлем и настоящ треньор на Новак Джокович.
Бекер имаше превид технологиите, които вкараха материали, използвани в космоса в рамките и промениха качеството на кордажите.
Днес сме на прага на нова революция в „ракетостроенето“. „Умни“ тенис пособия вече анализират нашата игра и дори говорят. По аналогия със Световната мрежа, ще нарека този етап Ракети 3.0.
Приемам, че Ракети 1.0 са конвенционалната екипировка от миналия век, направена от дърво, а по-късно и от фибростъкло. Периодът, за който говори Борис, е Ракети 2.0 - с навлизането на композитните материали, графита, карбоновите влакна, титана, графена, нанотехнологиите и т.н.
Така стигаме до бъдещете, което може би принадлежи на интерактивните Ракети 3.0.
Пионер в тази област е френският производител на тенис екипировка Babolat. През 2012 година беше обявено, че компанията е разработила цифрова ракета, чийто модел се нарича Play and CONNECT.
Вградени в нея сензори записват множество различни данни по време на игра и позволява на тенисистите да коригират неточностите и да подобрят отделните елементи. Благодарение на информацията, взета от ракетата, може да се анализират показатели и дори да се сравнят с данните на друг тенисист.
Прототипът на натъпканата с технологии иновативнаракета беше показан официално по време на Roland Garros в Париж през същата година.
Тази година от Babolat надграждат с модела Play Pure Drive, който скоро ще бъде в продажба. Лично Рафаел Надал записа промоционално видео за интерактивната ракета.
Данните, получени от нея за играта на притежателя на това технологично чудо, се свалят чрез специално приложение на смартфон, таблет или компютър чрeз Bluetooth технология или USB кабел. Информацията може да се анализира, да се правят графики на напредъка на тенисиста, или просто да се споделя с приятели.
„В тениса, както във всичко друго, откриването на нови предизвикателства, споделянето или сравняването на опит и преживявания се превръща в трайна тенденция, благодарение на дигиталните устройства. За първи път хората могат да получат обективна информация за своята игра“, заяви говорителката на френската марка Стефани де Винсенте.
Има още една тръпка за любителите на тениса. На сайта www.babolatplay.com можете да качите своите резултати и да ги сравните с тези на световни звезди от класата на Надал и Цонга. И да видите в проценти колко далече сте от техниката на Рафа или мощта на Жо-Вилфред.
Вносителите на Babolat за България съобщиха, че през тази година интерактивният модел Play Pure Drive ще бъде в продажба и у нас.
Както се очаква, Япония не може да остане настрани, когато става въпрос за технологии. Sony и Yonex се обединиха в създаването на концепцията Smart Tennis Sensor.
Подвижните сензори са в последен етап на разработка. Вече се провеждат тестове с тях и продуктът ще бъде на пазара през май тази година. Тежащите точно 8 грама датчици се поставят в капачката в края на ракетите на няколко модела от сериите наYonexVСore и Ezone, включително в „оръжието“ на Станислас Вавринка VCore Tour G.
Сензорите отчитат вибрациите и движенията на рамката. След това тази информация се сваля на смартфона във вид на графика или таблица. Като екстра се предлага сензорът да бъде свързан с видеофункциите на вашето устройство. Така ще можете да видите детайлно, кадър по кадър, своите удари и да ги анализирате и подобрите.
Искам да спомена, че не в тениса, а в неговия „братовчед“ скуоша, първо беше създадена „умна“ ракета.
През 2008 година дизайнерката Софи Хортън представи своето изобретение Mana. Тази ракета буквално говореше и даваше наставления как да бъде изпълнен правилно всеки удар. Освен това ракетата имаше за задача да предпази играещия скуош от травми. Инструкциите се зареждаха чрез USB и можеха да се обновяват.
Но революционната идея не успя да получи достатъчно признание и финансиране, за да започне масово производство на говореши ракети за скуош.
Дали интерактивните тенис ракети ще успеят да се наложат на пазара, ще покаже времето, но те имат всички шансове да го направят в дигиталната ера.
Съвместна публикация с Тенис24
„За мен най-голямата промяна е в технологиите при производството на ракети. Новите дават страхотно ускорение на топката и топспин“, отговори уверено носителят на 6 титли от Големия шлем и настоящ треньор на Новак Джокович.
Бекер имаше превид технологиите, които вкараха материали, използвани в космоса в рамките и промениха качеството на кордажите.
Днес сме на прага на нова революция в „ракетостроенето“. „Умни“ тенис пособия вече анализират нашата игра и дори говорят. По аналогия със Световната мрежа, ще нарека този етап Ракети 3.0.
Приемам, че Ракети 1.0 са конвенционалната екипировка от миналия век, направена от дърво, а по-късно и от фибростъкло. Периодът, за който говори Борис, е Ракети 2.0 - с навлизането на композитните материали, графита, карбоновите влакна, титана, графена, нанотехнологиите и т.н.
Така стигаме до бъдещете, което може би принадлежи на интерактивните Ракети 3.0.
Пионер в тази област е френският производител на тенис екипировка Babolat. През 2012 година беше обявено, че компанията е разработила цифрова ракета, чийто модел се нарича Play and CONNECT.
Вградени в нея сензори записват множество различни данни по време на игра и позволява на тенисистите да коригират неточностите и да подобрят отделните елементи. Благодарение на информацията, взета от ракетата, може да се анализират показатели и дори да се сравнят с данните на друг тенисист.
Прототипът на натъпканата с технологии иновативнаракета беше показан официално по време на Roland Garros в Париж през същата година.
Тази година от Babolat надграждат с модела Play Pure Drive, който скоро ще бъде в продажба. Лично Рафаел Надал записа промоционално видео за интерактивната ракета.
Данните, получени от нея за играта на притежателя на това технологично чудо, се свалят чрез специално приложение на смартфон, таблет или компютър чрeз Bluetooth технология или USB кабел. Информацията може да се анализира, да се правят графики на напредъка на тенисиста, или просто да се споделя с приятели.
„В тениса, както във всичко друго, откриването на нови предизвикателства, споделянето или сравняването на опит и преживявания се превръща в трайна тенденция, благодарение на дигиталните устройства. За първи път хората могат да получат обективна информация за своята игра“, заяви говорителката на френската марка Стефани де Винсенте.
Има още една тръпка за любителите на тениса. На сайта www.babolatplay.com можете да качите своите резултати и да ги сравните с тези на световни звезди от класата на Надал и Цонга. И да видите в проценти колко далече сте от техниката на Рафа или мощта на Жо-Вилфред.
Вносителите на Babolat за България съобщиха, че през тази година интерактивният модел Play Pure Drive ще бъде в продажба и у нас.
Както се очаква, Япония не може да остане настрани, когато става въпрос за технологии. Sony и Yonex се обединиха в създаването на концепцията Smart Tennis Sensor.
Подвижните сензори са в последен етап на разработка. Вече се провеждат тестове с тях и продуктът ще бъде на пазара през май тази година. Тежащите точно 8 грама датчици се поставят в капачката в края на ракетите на няколко модела от сериите наYonexVСore и Ezone, включително в „оръжието“ на Станислас Вавринка VCore Tour G.
Сензорите отчитат вибрациите и движенията на рамката. След това тази информация се сваля на смартфона във вид на графика или таблица. Като екстра се предлага сензорът да бъде свързан с видеофункциите на вашето устройство. Така ще можете да видите детайлно, кадър по кадър, своите удари и да ги анализирате и подобрите.
Искам да спомена, че не в тениса, а в неговия „братовчед“ скуоша, първо беше създадена „умна“ ракета.
През 2008 година дизайнерката Софи Хортън представи своето изобретение Mana. Тази ракета буквално говореше и даваше наставления как да бъде изпълнен правилно всеки удар. Освен това ракетата имаше за задача да предпази играещия скуош от травми. Инструкциите се зареждаха чрез USB и можеха да се обновяват.
Но революционната идея не успя да получи достатъчно признание и финансиране, за да започне масово производство на говореши ракети за скуош.
Дали интерактивните тенис ракети ще успеят да се наложат на пазара, ще покаже времето, но те имат всички шансове да го направят в дигиталната ера.
Съвместна публикация с Тенис24
Мобилната версия на Tennis24.bg (m.tennis24.bg) може да видите ТУК!
Коментари