Business Week: Федерер е най-популярният тенисист в света



01-02-2011 21:12 | Николай Драгиев

Роджър Федерер все още е най-разпознаваемото лице на световния тенис, въпреки че е номер 2 в световната ранглиста, отчита авторитетно американско издание Business Week.

Независимо, че 2010 година не бе най-добрата по стандартите на Федерер, той е 15-ият най-влиятелен спортист в света в класация на Business Week. Така той изпреварва само с една позиция Рафаел Надал, който остава 16-и.

От изданието заключават, че Надал е по-малко популярен, макар че към момента печели повече турнири. В същото време дори на фона на по-скромните изяви на Федерер, той е става все по-популярен. Изводът е, че феновете на тениса са се обединили около Федерер, независимо от това, че той вече не е основният фаворит за големите турнири.

Това мнение е споделено и от рекламодателите. В момента Федерер може да се похвали с договори с някои от най-големите световни фирми, които му носят по 18,5 млн годишно. Сред тях са - Gillette, Lindt, Wilson, Credit Suisse, Mercedes-Benz.

С NIKE пък Федерер има 10-годишен договор срещу 10 милиона на година. Ключовото предимство на Федерер идва от това, че той е по-популярен от Надал в САЩ. Швейцарецът максимално се възползва и от слабото поколение в американския тенис, който има само Анди Родик като свое лице.

Надал от своя страна печели по 15 милиона отвъд наградните фондове. Той е спонсориран от NIKE, Kia Motors, Babolat, Lanvin, Richard Mille и отскоро от Armani.




Коментари
Тенис резултати и статистика
Други новини