Maserati MC20: новият супер спортен автомобил на марката
Maserati влиза в новата ера с MC20, новият супер спортен автомобил, който съчетава мощност, спортност и лукс с уникалния стил на Maserati. MC20 беше представен на света в Модена на 9 септември по време на събитието „MMXX: Време да сме дръзки“.
Новото MC20 (MC за Maserati Corse и 20 за 2020 г., годината на световната му премиера и началото на новата ера на марката) е Maserati, което всички чакаха. Това е автомобил с невероятна аеродинамична ефективност, който крие спортна душа, с новия двигател Nettuno, 630 к.с. V6 с въртящ момент 730 Нм, който осигурява ускорение от 0-100 км/ч за по-малко от 2,9 секунди и постига максимална скорост над 325 км/ч. Двигател, който съобщава за завръщането на Maserati към производството на собствени силови агрегати след прекъсване от повече от 20 години.
MC20 е изключително лек автомобил, с тегло под 1500 кг (собствено тегло), и благодарение на мощността си от 630 к.с. той се представя най-добре в клас в съотношение тегло/мощност, само 2,33 кг/к.с. Този рекорд се постига чрез използването на материали с най-добро качество, използвайки всички възможности на въглеродните влакна, без никакви компромиси по отношение на комфорта.
Nettuno, първият двигател в тази нова глава от историята на Тризъбеца, е twin turbo V6, технологичен скъпоценен камък разположен в MC20, вече удостоен с международен патент, който поставя технологията MTC (Maserati Twin Combustion), новаторската система за горене, собственo разработена, за световните пътища.
Този революционен проект доведе до автомобил, който олицетворява италианското съвършенство. Всъщност MC20 е проектиран в Модена и ще бъде изграден в завода на Viale Ciro Menotti, където моделите на Тризъбеца се произвеждат повече от 80 години. Новата производствена линия, създадена в пространствата, където моделите GranTurismo и GranCabrio бяха сглобявани до ноември 2019 г., вече е готова за действие в историческия завод. Сградите разполагат и с нова бояджийска работилница, включваща иновативни, щадящи околната среда технологии. Nettuno ще бъде също изграден в Модена, в новосъздадената лаборатория за двигатели на Maserati.
Дизайнът на MC20 е произведен по иновативен подход за около 24 месеца, с участието от самото начало на екип от инженери на Maserati Innovation Lab, технически специалисти от Maserati Engine Lab и дизайнери от Maserati Style Center.
Системата за динамично развитие на виртуални превозни средства, която включва използването на един от най-усъвършенстваните динамични симулатори в света, е разработена от Maserati Innovation Lab и е базирана на сложен математически модел, наречен Virtual Car. Този метод позволява изпълнение на 97% от динамичните тестове, оптимизирайки времето за разработка. Автомобилът е прецизиран в най-добрата традиция на Maserati с продължителни сесии на шофиране на писта и път при най-различни условия на употреба.
Водещият мотив за дизайна на MC20 e историческата идентичност на марката, с цялата елегантност, производителност и комфорт, неразделна част от нейната генетичната премяна. Фокусът върху производителността доведе до концепцията за автомобил с отчетлива индивидуалност, с недвусмислени форми, които го правят уникален.
Отварящите се нагоре врати са не само зашеметяващо красиви, но и функционални, тъй като подобряват ергономичността на автомобила и позволяват оптимален достъп до и от кабината.
Аеродинамиката е проектирана близо над две хиляди човекочаса в аеродинамичния тунел Dallara и повече от хиляда CFD (Computational Fluid Dynamics) симулации, които позволяват създаването на истинско произведение на изкуството. Полученият автомобил има елегантна линия, без подвижни елементи, а само дискретен заден спойлер, който подобрява притискащата сила, без да се отнема красотата на MC20. CX е още по-нисък от 0,38.
MC20 е проектиран да дава възможност за избор на купе и кабриолет и пълна електрическа мощност.
Влизайки в кабината, водачът е разположен така че нищо не го разсейва от спортното шофиране. Всеки компонент има предназначение и е изцяло ориентиран към водача. Прости форми, много малко остри ръбове и минимално разсейване. Два 10-инчови екрана: единият за пилотската кабина, а другият за Maserati Touch Control Plus (MTC Plus MIA). Семплостта е и основният подпис на облечената с въглеродни влакна централна конзола, само с няколко функции: безжично зарядно устройство за смартфон, селектор за режим на шофиране (GT, Wet, Sport, Corsa и пети - ESC Off, който деактивира системите за стабилност), два бутона за избор на скорост, бутони за управление на прозорците, мултимедийна система и удобно отделение за съхранение под подлакътника. Всички останали контроли са на волана, с бутон за запалване отляво и launch control отдясно.
Новото MC20 ще бъде свързано през цялото време с системата Maserati Connect. Пълният набор от услуги включва свързана навигация, Alexa и Wifi Hotspot и може също да се управлява чрез смартфона или приложението SmartWatch на Maserati Connect.
За пускането на пазара Maserati също разработи шест нови цвята, които характеризират MC20: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma и Grigio Mistero. Всеки от тях е създаден, проектиран и разработен специално за този автомобил и всеки от тях изразява важни аспекти: изключително позоваване на Произведено в Италия, италианската идентичност и земята; както и осъществяват връзка, свързана с традицията на Maserati.
Както визуално, така и концептуално, има силни препратки към MC12, автомобилът, който беляза завръщането на Maserati през 2004 г. По същия начин като предшественика си, MC20, с явно състезателната си душа, подсказана от името му, обявява намерението да се върне към света на състезанията.
Стартирането на производството е планирано за края на текущата година, като поръчките ще бъдат приемани от 9 септември, след световната премиера.
Мобилната версия на Tennis24.bg (m.tennis24.bg) може да видите ТУК!