Как букмейкърите помагат на спорта
Бизнесът на компаниите за спортни залози е безрезервно свързан със мачовете от различни спортни организации. Почти винаги, залагащите хора са фенове на спорта и това е основната таргет група за различните букмейкъри. Съвсем логично, огромна част от рекламните бюджети на букмейкърите са насочени към спонсорски договори с различни професионални клубове и спортни организации. Дори и по българските зали и терени, могат да бъдат забелязани огромен брой табели с банери на родните букмейкъри. Всички те имат за цел да рекламират най-новите им бонус предложения и оферти. Като последен пример за такъв тип успешна реклама, можем да споменем атрактивния winbet bonus за електронни спортове, който успешно навлезе от реалните спортни събития.
За да установим връзката между букмейкърите и спортните отбори, ще използваме последните данни на Британския бетинг и гейминг съвет, който е направил специално проучване, съвместно с известната консултантска компания Ernst & Young. То показва, че отборите от второто ниво на английския футбол (Чемпиъншип) са получили 40 милиона паунда от различни букмейкърски фирми. Сайтовете за залози са налели и над 10 милиона паунда в турнири по дартс и снукър. Ръгби лигата пък е получила около 2.5 мил. британски лири.
Още по-впечатляващи са показателите при конни надбягвания, където различните спонсорски договори са налели 350 милиона в подобни състезания.
Много от отборите във Висшата лига имат сериозни опасения, че хазартната индустрия се превръща в твърде голяма част от приходите на клубовете, а изпълнителния директор на организацията Ричард Мастърс твърди, че „трябва да има ребалансиране, но няма как изцяло да се откажем от тези пари“.
В допълнение към това, шефът на Чемпиъншип Рик Пери предупреди правителството, че „футболните клубове изпитват сериозни затруднения, причинени от глобалната пандемия, и не трябва да се отказват от никакви приходи.“
Подобни призиви идват и от други спортни федерации, които се издържат основно с парите на букмейкърите.
В България, данните са доста подобни. Почти всички отбори от футболната ни лига имат за официален спонсор някои от месните букмейкъри. Същото важи за баскетболните и волейболни клубове. Миналата година, един от трита местни сайта за спорни залози обяви, че „вкарва“ по над 20 милиона лева на сезон в родния спорт.
Winbet, един от най-популярните сайтове за онлайн и залози от мобилен телефон, е официален партньор на ЦСКА, Ботев (Пловдив), Дунав (Русе), Ботев (Враца), Черноморец (Бургас), волейболните Левски и ЦСКА, няколко клуба по борба и други организации.
Но да се върнем към фактите от британското проучване. Бетинг индустрията в Англия „завърта“ оборот от 7.7 милиарда паунда за 2019-та. През същата година, тези фирми са имали 61 хиляди служители. Към тях може да добавим и още 58 000 заети, вървящи по линията на бизнеса. Данъците на букмейкърите за 2019-та се равняват на 3.2 милиарда лири, което е равно на 0.4% от целия приход на правителството. Ако добавим и фирмите, обслужващи сектора, то това число нараства до 4.5 милиарда паунда.
„От болници до нова инфраструктура, хазартната индустрия допринася с много за икономиката на Великобритания“ – казва изпълнителния директор на Британския бетинг и гейминг съвет Бригид Симондс. – „Само казината в Лондон допринасят със 120 милиона паунда към туристическия сектор.“ – добавя той.
“Ползите към Държавната хазна, които секторът за спортни залози и казината осигуряват, са от съществено значение за социалната ни система. Тези компании осигуряват и работни места за млади хора с високи технически умения, които са от съществено значение в тези трудни времена.“
Докладът показва и негативния ефект на ковид върху сектора. Много от фирмите изпитват финансови трудности. 374 физически обекта за поставяне на спортни залози и 6 казина са фалирали по време на локдауните. Това спомага за загубата на 5 000 работни места през 2020-та година.
Мобилната версия на Tennis24.bg (m.tennis24.bg) може да видите ТУК!