Шарапова е най-високоплатената спортистка в света
Рускинята Мария Шарапова освен най-стилната тенисистка е и предпочитаната състезателка от маркетинг мениджърите в света на тениса и спорта като цяло. Единственият тенисист, който има по-добри резултати от работата си с рекламодатели, е Роджър Федерер.
В изследване на SportsPro Шарапова без проблеми изпреварва шампионката от "Ролан Гарос" Ли На, Серина Уилямс и световната номер 1 Каролина Вожняцки по приходи. На година Шарапова прави над 20 милиона долара и това я прави най-високоплатената спортистка.
Към момента Шарапова има договори с множество големи компании - Clear, Cole Hann, Evian, Head, Tiffany & Co и Tag Heuer. Прословут е и нейният договор с NIKE. Тя ще получи 70 милиона за следващите 8 години.
Така например от NIKE имат договор със Серина Уилямс за "само" 40 милиона долара. Разбира се, популярността на Уилямс в последната година спадна, след като тя се наложи да се бори с контузии и не се бе появявала на корта.
Световната номер 1 Каролина Вожняцки продължава да не е най-популярното име в тениса, но въпреки това вече привлече не малко качествени компании, които да рекламира - Oriflame, Turkish Airlines, Compeed, Sony Ericsson и Adidas.
Спонсорите вече гледат и на Изток или иначе казано към Ли На. Тя получи подкрепа наскоро от Mercedez-Benz, изразено в 1,5 млн. долара на година. Също така и от Nike, Rolex, Spider Tech и Häagen-Dazs.
Най-успешната състезателка в последната година Ким Клайстерс продължава да не е достатъчно атрактивна за спонсорите. Тя е привлякла доста по-скромни фирми - Fila, Babolat, Citizen Watches и AA Drink.
Традиционно на добри "резултати" извън корта разчита и Ана Иванович. Сръбкинята е рекламно лице на Yonex, Rolex и Technogym. Освен това тя попадна на кориците на списания като Sports Illustrated, FHM, Cosmopolitan, Hello и много други.