Шеф в NIKE: Григор трябва да се докаже



04-08-2011 07:49

Филип Вайс е маркетинг директор на NIKE за Европа, Африка и Средния изток. Той е и шеф на веригата по тенис за юноши и девойки Nike junior tour и бе в София заради турнирите до 12 и до 14 г. Ето какво сподели Вайс за Григор Димитров, българския и световния тенис в интервю за Явор Геронтиев от "24 часа".

- Има ли шанс един ден Григор Димитров да участва в рекламен клип на “Найк”, г-н Вайс?

- За момента не е лесно да се каже кога за Григор ще може да се говори като за един от топиграчите на фирмата. Федерер, Шарапова, Серина Уилямс са тенисистите, които използваме за имиджа на марката. Григор трябва да се развива, да работи за физическа и психическа подготовка, за да е безспорна звезда в тениса. Смятам, че той притежава таланта и чара, за да бъде част от рекламните лица на нашата марка. Но от него зависи дали ще се докаже като голям играч, каквито са Рафа Надал, Роджър.

- Мястото в топ 10 на света задължително условие ли е?

- За да получи спонсорство, тенисистът трябва непрекъснато да се развива, да преминава в по-висока категория. Да бъде лице на марката във всякакъв смисъл. Федерер, Надал и Шарапова са преди всичко големи личности и посланици по целия свят, пример за останалите. В Китай тенисът не е сред най-популярните спортове, но заради Ли На финалът на "Ролан Гарос" бе гледан по телевизията от над 100 милиона. Същото може да се каже обаче и за Григор. Когато той играеше на "Уимбълдън", в продължение на часове хората по света можеха да го видят и да научат за него. По принцип се опитваме да привличаме най-големите звезди. Не знаем още колко години ще играят Федерер и Надал, а това е шанс за новото поколение в лицето на Григор, на Томич, на Крайнович да ги наследят. Пак казвам, Димитров трябва да се докаже като много добър, за да го използваме за реклама.

- Лесно ли се работи с Федерер, Надал, Шарапова?

- Те са изключителни характери. Но навсякъде има хора, с които работата върви лесно, и такива, с които е по-трудно. Тези с добро възпитание и образование рядко създават проблеми. В бизнеса обаче нещата са "или печелиш, или губиш".

Невинаги се случва да работиш със симпатични хора. Но ние сме заедно, за да постигаме целите си и се опитваме да го правим професионално.

- Кои са приоритетите ви извън тениса?

- Футболът е изключително важен пазар и за бизнес, и за присъствие на марката. Толкова много хора гледат футбол. Почти същото се отнася и за джогинга. Опитвали ли сте да преброите колко души редовно тичат за здраве? За нас е необходимо да имаме силно присъствие в спорта. Да не забравяме и жените, които също много обичат спорта. Те са страшно важни за нас.

- Жените обичат и да купуват често модерна екипировка...

- Да, това е част от бизнеса.

- Коя е най-голямата ви звезда?

- А според вас?

- Федерер.

- Ако не говорим само за тенис, а за всички спортове, звездите са много. Не бих искал да споменавам имена.

- Някой футболист?

- Да, например Кристиано Роналдо. Леброн Джеймс и Коби Брайънт в баскетбола, Тайгър Уудс. Ние искаме да работим с най-добрите във всеки спорт.

- Личните проблеми на Тайгър Уудс промениха ли нещо в отношенията ви с него?

- Нищо не се променило. На всеки се случва да има и неприятни моменти. Ние не се бъркаме в личния живот на нашите спортисти.

- Какви са отношенията ви с Българската федерация по тенис?

- За нас България е ключова държава и доказателство са турнирите от Nike junior tour в София. Работите здраво и резултатите идват.




Коментари
Тенис резултати и статистика
Други новини